Intrebari frecvente

CONTRAINDICAȚII

*** Pentru cei sub 18 ani este necesar accord parental şi să vină însoţiţi de părinţi sau tutore legal ***

Nu faceți crioterapie dacă vă încadrați în următoarele categorii:

 

  • stare generală gravă a pacientului
  • boli cardiovasculare cronice decompensate
  • infarct acut de miocard şi perioada de recuperare după infarct
  • hipertensiune arterială esentiala stadiul II, hipertensiune arteriala gradul III (tensiune arteriala ≥ 180/100 mm Hg)
  • insuficienţă cardiacă stadiul II
  • aritmii
  • aveti stimulator cardiac
  • tulburări de ritm şi de conducere cardiacă cu prognostic nefavorabil
  • sindrom Raynaud, acrocianoză, vasculite sistemice
  • crioglobulinemie, agamaglobulinemie, criofibrinogenemie
  • atac vascular cerebral
  • febră
  • tuberculoză pulmonară activă
  • boli cronice ale sistemului respirator
  • convulsii necontrolate
  • tumori maligne
  • diateze hemoragice
  • anemie severă
  • hipotiroidie
  • nevroză isterică
  • intoleranţă individuală la frig
  • urticarie la frig
  • vârsta sub 16 ani
  • sau dacă aţi consumat droguri, alcool sau substanţe ilegale.

CE ESTE CRIOTERAPIA?

Crioterapia, denumită popular şi Criosauna, este opusul unei saune convenţionale, organismul fiind expus pentru foarte scurt timp (1 – 3 minute) la o temperatură cuprinsă între -120 C si -180 C. În ciuda valorilor extrem de scăzute, corpul nu îngheaţă, deoarece aerul din criosaună este foarte uscat. În aer umed, această temperatură ar fi, cu siguranţă, inacceptabilă pentru organism. Senzaţia percepută în timpul procedurii este suportabilă.

 

Crioterapia este un proces rapid şi sănătos care accelerează recuperarea naturală a corpului în timp ce îmbunătăţeşte şi energizează corpul. Nu este toxică sau periculoasă pentru om, personal sau mediu și nu se încadrează în categoria aparaturii şi dispozitivelor medicale şi nu necesită autorizări speciale.

DE CE AȘ FACE CRIOSAUNA?

Cele mai frecvente motive pentru care oamenii fac proceduri de criosaună sunt legate de beneficiile pe care aceasta terapie le aduce.

 

Unii oameni fac criosaună pur și simplu pentru a se simți bine, pentru a se revigora și a se menține în forma, alții fac criosaună pentru întreținerea siluetei, pentru a avea o piele ca de bebeluș și pentru a reduce celulita (cazul doamnelor si domnișoarelor), unii ca să întinerească și să îmbunătățească funcțiile sexuale, alții pentru tratarea unor afecțiuni cronice iar alții, cum este cazul sportivilor, fac criosaună pentru refacere și recuperare.

 

Dar nu numai atât, criosauna ajuta și în cazul unei probleme ortopedice, a unui traumatism sau fracturi, a unei luxații, dar și în cazul unei probleme mai grave, de exemplu o boala reumatismală, dermatologică, hormonală sau chiar neurologică. Ca orice terapie și aceasta are și contraindicații printre care se număra sarcina, bolile grave de inimă, anumite boli de sânge, urticaria la frig și altele.

 

Organismul uman este extrem de complex, de aceea în momentul în care este agresat cu un șoc termic el răspunde pe măsură și activează toate resursele pe care le are la dispoziție pentru a asigura supraviețuirea. În acel moment se produce o comunicare extrem de rapidă între receptorii de pe piele și hipotalamus. Astfel, hipotalamusul primește instantaneu informații despre agresiunea termică ce s-a produs asupra organismului. Sunt alertate și puse în funcțiune mecanismele proprii organismului pentru a menține constanți parametrii de termoreglare. Fluxul de sânge este crescut spre organele interne ceea ce asigură o oxigenare puternică la nivelul fiecărei celule. La nivelul pielii și nu numai se produce vasoconstricția vaselor de sânge urmată la scurt timp de vasodilatația acestora.

 

Se cunoaște faptul că organismul uman are o capacitate de autovindecare extraordinară numai că uneori mai “uită” ce are de făcut iar șocul termic îi aduce aminte.

CE PRESUPUNE O SEDINȚĂ LA SAUNA DE FRIG?

În cursul procedurii de aerocrioterapie, în criosaună, persoana intră purtând doar lenjerie intimă, manuşi şi ciorapi groşi. Asistentul ce deserveşte echipamentul reglează înălţimea podelei astfel încat umerii persoanei să fie la nivelul marginii de sus a cabinei, apoi aceasta este expusă unui amestec rece de vapori de azot lichid şi aer. Reducerea temperaturii de la -20°C la temperatura dorită (maxim -180°C) se produce în mai puţin de 30 de secunde. Temperatura pielii scade rapid la 5°C şi apoi, prin intensificarea circulaţiei periferice, ajunge la 35°C (temperatura normală a pielii este de 32,5°C). Întrucît procedura este foarte scurtă (1-3 minute) se răceşte doar stratul superficial al pielii, în timp ce temperatura organelor interne rămâne neschimbată.

CÂT DE DES TREBUIE SĂ FAC CRIOTERAPIE?

Recomandăm 8 şedinţe în primele 2 săptămâni pentru a permite corpului să se adapteze treptat.

 

Pentru cei care fac recuperare sau antrenament intensiv se recomandă maxim 2 şedinţe/zi.

 

Considerăm adecvat un număr de 2-3 şedinţe/săptămână pentru întreţinere.

CRIOSAUNA ÎNAINTE SAU DUPĂ ANTRENAMENT?

Criosauna înaintea antrenamentului sau a unei competiţii va îmbunătăţi performanţa fizică şi psihică , intensificând circulaţia sângelui şi oxigenarea, accelerând metabolismul şi activând adrenalina şi eliberarea endorfinelor.Veţi avea mai multă energie şi rezistenţă şi mai puţină durere.

 

Criosauna după antrenament sau competiţii va grăbi vindecarea muşchilor, reînnoirea celulelor în timp ce reduce inflamaţia şi durerea. Ideal ar fi să folosiţi criosauna atât înainte cât şi după antrenamente/competiţii.

 

Unii experţi recomandă 5 minute de exerciţii uşoare după o şedinţă de criosaună. Acestea ajută la stabilizarea temperaturii corpului şi va contribui la vasodilatare. Mişcările vor reduce mai repede vasodilatarea vaselor de sânge şi a capilarelor, care în tipul unei sedinţe de criosaună pot creşte până la de 4 ori dimensiunea uzuală. Mişcările vor prelungi perioada de analgezie cât şi senzaţia de bine.

AJUTĂ CRIOSAUNA LA ACCELERAREA RECUPERĂRII DUPĂ ACCIDENTĂRI?

Bineînțeles. În funcţie de severitatea accidentări, timpul de recuperare poate varia,dar cu siguranţă va fi mai scurt decât cel prin recuperarea clasică exclusivă. Recomandăm combinarea exerciţiilor clasice de recuperare cu şedinţe de criosaună pentru o revenire rapidă.

× Scrie-ne pe WhatsApp